Tréning gyakorlatok

Előszó

Kedves Kolléga!

Az itt leírt gyakorlatok nagy része már kipróbált és jól működő feladat volt eddig is a DISC tréningjeimen. Ezeket tettem játékossá, illetve lényegesen szemléletessebbé és élvezetessebbé az új tréning eszközzel, a VIADAL kártyával. A játékosabb bemelegítő feladatok, kimondottan a kártyára lettek lefejlesztve, amiket már szintén használok a tréningjeimen.

Az az elképzelésem, hogy a gyakorlatok alkalmazása közben remek ötleteid fognak születni, hogy hogyan lehet még variálni vagy új köntösbe helyezni a feladatokat.

Arra biztatlak, hogy ezt a pár gyakorlatot minél többször próbáld ki, alkalmazd és szerezz tapasztalatokat. Esetleg kérd ki a résztvevők véleményét, tudod az aranyat ér! Ezután pedig a saját ötleteid alapján, a programjaid témájára, létszámára és fókuszára tekintettel bátran kísérletezz, alkoss új gyakorlatokat.

Amennyiben sikerül egy izgalmas feladatot kidolgoznod, kérlek szépen oszd meg Te is velem a kapcsolat@temperare.hu címen. Szívesen bővítem ezt a gyakorlat csokrot a Te ötleteddel is!

Vidám, eredményes és kreatív munkát kívánok a kártyával!

 

A DISC tréningekhez javasolt gyakorlatok alkalmasak a tréning elején előzetes DISC tudás nélkül saját élmény szerzésére, a meglévő DISC ismeretek szintjének felmérésére, illetve a képzés során megszerzett tudás tesztelésére, elmélyítésére egyaránt. A csapatösszetétel és a képzés tematikájának ismeretében dönts belátásod szerint, hogy mikor, melyik gyakorlatot veted be.

 

1. TEMPERAMENTUMOK VIADALA I. – „Csak egy maradhat!”

Cél: Viszonylag rövid idő alatt, energizálni a csapatot. Dinamikusan, páros ütközetekben a játék végén egy győztest hirdetni

Célcsoport: Bármilyen összetételű csapat

Résztvevők DISC tudása: Nem feltétel

Lebonyolítás: Egyéni versengő játék kieséses rendszerben

Létszám: 8-92 főig (nagyobb létszámnál izgalmasabb a játék, kisebbnél több kör ajánlott)

Időigény: 10-30 perc

Jolly Joker kártya: Nem játszik

Gyakorlat menete:

  • Az összekevert KARAKTER kártyákból véletlenszerűen mindenki húzzon magának egy lapot, a játék végig ezzel a KARAKTERREL fog megküzdeni a győzelemért. Az összes többi lapot tegyük félre a Jolly Joker kártyákkal együtt, mivel azok ebben a játékban nem játszanak.
  • Mindenki válasszon magának egy tetszőleges párt, akivel először szeretne megküzdeni.
  • A játékmester az összekevert KATEGÓRIA kártyákból húz egyet és felolvassa. Ez lesz az első viadal „fegyverneme”.
  • A párok összehasonlítják a játékmester által felolvasott KATEGÓRIA értékeit, és az nyer, akinek magasabb a pontszáma. Amennyiben azonos érték szerepel a KATEGÓRIA mellett, abban az esetben döntetlent hirdetünk. Ez a páros automatikusan továbbjut, és a következő kört is egymással vívják.
  • Az első viadal győztesei továbbjutnak a következő körbe, akik alulmaradtak ők sajnos kiesnek a további játékból.
  • A bent maradt győztesek ismét random választás alapján párokba rendeződnek és várják a következő „fegyvernemet” (KATEGÓRIÁT).
  • A játékmester a megmaradt KATEGÓRIA kártyákból véletlenszerűen kihúzza a következőt, és felolvassa azt. A győztesek továbbjutnak, a vesztesek kiesnek.
  • A játék addig tart, amíg meg nem születik a győztes.

A páros viadalokban történő létszámfeleződés miatt ennél a játéknál az az ideális, ha a csapatod páros létszámú, a tökéletes csapatlétszámok pedig a 8-16-32-64 fő. A tökéletes csapatlétszám ritkán fordul elő, éppen ezért egyéb páros vagy páratlan létszám sem kizáró ok, csak legyél leleményes és kreatív. Ezekben az esetekben csinálhatsz egy-egy, vagy akár több körben is 3 fős viadalt. Arra figyelj, hogy a játék vége felé kialakuljon a 8-16 fő.

Fontos, hogy ennél a játékverziónál a játékosok a Fortunára vannak bízva. Nincs jó és rossz kártya csak szerencsés, vagy épp kevésbé szerencsés együttállások. Trénerként a célunk, hogy kicsit megmozgassuk, energizáljuk a csapatot.

A hangulat kedvéért én hasonló játékoknál mindig megjutalmazom a győztest, pl. egy kis csokival, Téged is erre biztatlak.

 

2. TEMPERAMENTUMOK VIADALA II. „Pontgyűjtésre fel!”

Cél: Viszonylag rövid idő alatt, energizálni a csapatot. Dinamikusan, páros ütközetekben győzelmeket/pontokat gyűjteni

Célcsoport: Bármilyen összetételű csapat

Résztvevők DISC tudása: Nem feltétel

Lebonyolítás: Egyéni versengő játék körviadalokon keresztül

Létszám: 8-92 főig (nagyobb létszámnál izgalmasabb a játék, kisebbnél több kör ajánlott)

Időigény: 10-30 perc

Jolly Joker kártya: Nem játszik

Gyakorlat menete:

  • A játék menete alapjában ugyanaz, mint az Temperamentumok Viadala I. verziónál. Annyi a különbség, hogy itt mindenki végig részese marad a játéknak, nem esik ki senki.
  • A rapid randik mintájára, a játékosok több körben, mindig másik ellenféllel mérkőznek meg. Minden küzdelem győztese kap 1 pontot, a vesztes 0 pontot. Ezeket a pontokat a játékosok saját maguknak számolják és viszik tovább a következő körre.
  • A viadalok győztese az, aki a játék végén a legtöbb győzelmet (pontot) bezsebelte.
  • 12 „fegyvernem” (KATEGÓRIA) van, ezért 12 körben mindegyik meg tud jelenni, ami igazságossá teszi a KARAKTEREK esélyeit. Bár ezt rugalmasan is kezelheted. Létszám és idő függvényében alakítsd úgy, ahogy az a legideálisabb az adott szituációban.

Itt is legyél rugalmas a páratlan létszámú csapatokkal, illetve a jutalmazás itt se maradjon el.

EXTRA:

A Temperamentumok Viadala I. és II. gyakorlatokkal történt energizálást követően a résztvevők által véletlenszerűen húzott KARAKTER kártyák további beszélgetés alapját képezhetik. Az ÉRTELMEZŐLAP JÁTÉKHOZ kártyát használva segítheted a csapatot a KARAKTER kártyák értelmezésében.

Ezt követően megkérdezheted a résztvevőket, hogy szerintük:

  • melyek az adott KARAKTER erősségei, gyengeségei?
  • milyen pozíciókban, szakterületeken lehetnek igazán sikeresek, vagy épp hol biztosan nem?
  • milyen tulajdonságaikkal járulhatnak hozzá egy csapat eredményességéhez?
  • milyen hasonlóságot vagy különbséget látnak magukban és a véletlenszerűen kapott KARAKTERBEN?
  • stb.

3. CSAPATEGYÜTTMŰKÖDÉS I. – „Alkossunk egy eredményes csapatot!”

Cél: Felmérni a csapat jelenlegi DISC tudását. Plusz további felismeréseket és megértéseket szerezzenek, hogy a különböző DISC profillal rendelkező emberekből álló csapatok, mitől lesznek erdeményesek vagy sem.

Célcsoport: Bármilyen összetételű csapat

Résztvevők DISC tudásszintje: Minimum alap szintű DISC ismeret szükséges

Lebonyolítás: Nagycsoportos együttműködő feladatmegoldás

Létszám: 16-92 fő

Időigény: 45-60 perc

Jolly Joker kártya: Nem játszik

Gyakorlat menete:

Ezt a feladatot a résztvevők kevesebb és nagyobb DISC tudással egyaránt élvezni tudják. A résztvevők számára elengedhetetlen segítség a muníció weboldal. Kérd meg őket, hogy a feladat elvégzéséhez menjenek fel a következő weboldalra:

www.kardosroland.hu/viadal-municio/kategoriak (QR kód az ÉRTELMEZŐLAPON)

  • Minden résztvevő húzzon magának egy KARAKTER kártyát, amit képviselni fog a játékban.
  • A feladat, hogy kezdjék el feltérképezni saját és egymás karaktereit, és közös megegyezések szerint álljanak össze 3-6 fős projektcsapatokká. Bátran, mit egy piacon vagy zsibvásárban, vegyüljenek, sétálgassanak és beszélgessenek. (A projektcsapat létszámát, itt is rugalmasan igazítsd a résztvevői összlétszámhoz). A fő rendezői elv, hogy eredményes, szinergikus csapat legyen.
  • Amikor megalakultak a projektcsapatok, fedjék fel a csapat KARAKTEREIT, és 2-2 percben kampányoljanak maguk mellett, indokolják meg, hogy miért ők álltak össze, miért lesznek ők a tökéletes projektcsapat.

EXTRA:

Ha bátor vagy és tovább mennél, akkor vezényelj le egy moderált vitafórumot a csapatok között. Bátorítsd őket, hogy értékeljék egymás csapatát, nyugodtan világítsanak rá más csapatok esetleges gyengeségeire is, az adott KARAKTER kártyákból kiindulva.

Ha kisebb csapattal mélyebbre mennél a fejlesztésben, töltesd ki velük a DISC tesztet, a KARAKTER kártyákból válasszák ki saját magukat a személyes profiljuk alapján. Így saját magukat fogják képviselni a projektcsapatok összeállításánál. A tesztet az exkluzív tartalom alatt, vagy az alábbi linken találják meg. www.kardosroland.hu/disc/ A végeredményt feltétlenül mentsék le a telefonjukra, mert ezzel fognak dolgozni a következőkben. (a kitöltés átlagosan 20 percet szokott igénybe venni)

 

4. CSAPATEGYÜTTMŰKÖDÉS II. „Erőforrások és veszélyek!”

Cél: Felmérni a csapat jelenlegi DISC tudását. Plusz további felismeréseket és megértéseket szerezzenek, hogy a különböző DISC profillal rendelkező emberekből álló csapatoknak milyen erősségei és gyengeségei lehetnek.

Célcsoport: Bármilyen összetételű csapat

Résztvevők DISC tudása: Minimum alap szintű DISC ismeret szükséges

Lebonyolítás: Kiscsoportos együttműködő feladatmegoldás (kis létszámú tréningen lehet egyéni feladat is)

Létszám: 4-20 fő (2-4 csoport 2-5 fővel)

Időigény: 40-50 perc

Jolly Joker kártya: Nem játszik

Gyakorlat menete:

Ez már egy haladó szintű feladat, itt már a résztvevőknek minimum alap szinten ismerniük kell a DISC típusokat, a típusok viselkedését, erősségeiket és gyengeségeiket, illetve az egymáshoz való viszonyulásukat, interakciójukat. Kérd meg őket, hogy a feladat elvégzése előtt menjenek fel a weboldalra:

www.kardosroland.hu/viadal-municio/kategoriak (QR kód az ÉRTELMEZŐLAPON)

  • A pakli összekeverése után a csapatok kapjanak egyenlő számú KARAKTER kártyát. 5-10 kártya/csapat javasolt. Ezek a KARAKTER kártyák fogják alkotni a képzeletbeli csapatot, aminek ki kell deríteni az együttműködési jellemzőit.
  • A csapatok gyűjtsék össze és listázzák ki, hogyha ezek a KARAKTEREK együtt dolgoznának, akkor az hogyan működne. Gyűjtsenek erősségeket és veszélyeket.
  • Ha a csapatok elkészültek, akkor 2-2 percben prezentálják megállapításaikat, és indokolják döntéseiket.

TIPP:

A KARAKTER kártyákat oszthatod véletlenszerűen, mint ahogy feljebb olvashatod, illetve oszthatod előre megtervezett és előkészített módon is.

Amennyiben változatos és sokrétű tanulást kívánsz elérni, akkor a KARAKTER kártyákat különböző eloszlásban előre állítsd össze. Pl.: egyik csapatból hiányozzanak a „Problémamegoldó” KARAKTEREK, a másikból az „Együttműködők”, a harmadikból a „Támogatók”. És így tovább. Vagy valamelyikből legyen túl sok a csapatban, így több aspektusból is rá tudsz világítani a különböző típusok általános együttműködésére.

Még azt is megmutathatod, hogy mi történhet akkor, ha egy csapat csak aktív (extrovertált) vagy csak passzív (introvertált) KARAKTEREKBŐL áll, illetve csak emberközpontúból, vagy csak feladatközpontúból.

 

5. ÁLOMUTAZÁS „Szabjuk az ügyfélre!”

Cél: Gyakorolni a különböző típusú emberek igényeinek, kommunikációs és működésbeli szükségleteinek felismerését és kielégítését.

Résztvevők DISC tudása: Nem feltétel, de előny

Célcsoport: elsősorban: Elsősorban értékesítői, de bármilyen összetételű csapat

Lebonyolítás: Kiscsoportos konstruktív feladatmegoldás (kis létszámú tréningen lehet egyéni feladat is)

Létszám: 4-20 fő (2-4 csoport 2-5 fővel)

Időigény: 45-60 perc

Jolly Joker kártya: Nem játszik

Gyakorlat menete:

A kártya bemutatása, értelmezése és a DISC módszertan alapjainak ismerete itt is fontos szempont. Lásd az előző gyakorlatnál.

A 3-5 fős csapatok megalkotása után, mondd el nekik, hogy ők most egy projektcsapat. Ők egy utazásszervező cég legjobb csapata, akik mindig zseniálisan ráéreznek a megrendelők személyiségére. Tűpontos utazásokat szoktak szervezni a sokszínű megrendelők részére, és még a prezentációt is személyre szabják. Most egy különleges VIP ügyfelet kapnak és mindent el kell követniük, hogy elégedett legyen. Van egy pont a szerződésben, hogy az ügyfél csak akkor fizet, ha maradéktalanul elégedett.

  • A csapatok húzzanak maguknak egyet a KARAKTER kártyákból. Ő lesz a VIP ügyfelük. Amennyiben hasznosabbnak érzed, irányíthatod a végkifejletet vagy a tanulást úgy, hogy először csak a szélsőséges KARAKTEREKET adod oda nekik (Irányító Ignác, Befolyásoló Beatrix, Támogató Teó, Elemző Erika), vagy a 8 típusból szemezgetsz.
  • A csapatok először végezzenek alapos kutatómunkát az ügyfélről a www.kardosroland.hu/viadal-municio/kategoriak weboldalon (QR kód az ÉRTELMEZŐLAPON).
  • Ezután minél részletesebben tervezzenek meg egy igazi álomnyaralást az ügyfél részére.
  • Tervezzék meg a prezentációt és a kommunikációs stílust is, amivel értékesíteni fogják az ügyfél részére az ötleteiket.
  • Ha a csapatok elkészültek, minden csapat 2 percben prezentálja a megtervezett álomutazást.
  • A legvégén kezdeményezz egy tisztázó beszélgetést. Mutassák meg a csapatok az ügyfelüket, érveljenek, hogy mit miért csináltak úgy, ahogy.

Természetesen a nagykörös megosztás után reflektálj, adj visszajelzést, egészítsd ki, vagy mondj el törvényszerűségeket, amennyiben annak szerinted helye van.

EXTRA:

Amennyiben bátor vagy és kísérleteznél, nagyobb csapatoknál is bevetheted ezt a játékot. Csinálhatsz akár 8-10 kiscsoportot is, akik párhuzamosan dolgoznak egymástól viszonylag távol, a prezentációt felveszik videóra és azt nagykörben, mondjuk egy csapatépítésen a vacsora előtt együtt nézitek meg.

 

6. MEGFELELŐ EMBER A MEGFELELŐ POZÍCIÓBAN – „Indítsunk egy sikeres startupot!”

Cél: Felismeréseket és meggyőződéseket szerezzenek, hogy melyik DISC típus melyik munkakörben és feladatban kiváló, illetve melyik az, ahol jó eséllyel nem lesz eredményes.

Célcsoport: Vezetők, HR-esek, projektvezetők

Résztvevők DISC tudása: Nem feltétel, de előny

Lebonyolítás: Kiscsoportos konstruktív feladatmegoldás (kis létszámú tréningen lehet egyéni feladat is)

Létszám: 9-20 fő (3-4 csoport 3-5 fővel)

Időigény: 30-45 perc

Jolly Joker kártya: Nem játszik

Gyakorlat menete:

Mindenekelőtt mutasd meg a csapatnak a KARAKTER kártyákat és értelmezzétek a rajta lévő tartalmakat.

Mindenki részéről legyen egy alap megértés a felső részen található grafikon (rajzfigurákkal megjelenítve), illetve az alul található 12 KATEGÓRIA értelmezésében.

Fontos a vezetéknevek szerepe is, ezt is beszéljétek át az ÉRTELMEZŐLAP segítségével.

Mutasd meg a csapatoknak a www.kardosroland.hu/viadal-municio/ kategoriak oldalt is, ami az ÉRTELMEZŐLAPON lévő QR kód segítségével is elérhető.

Amennyiben fontosnak és szükségesnek érzed, mondj pár gondolatot a DISC módszertanról, bár a játékhoz ez nem feltétel.

Létszám függvényében, két lehetőséged is van előkészíteni a KARAKTER kártyákat:

1. „Előszűrt jelentkezők”: A leendő csapatok között egyenlő darabszámban előre kell majd szétosztod a KARAKTER kártyákat. Ezt teheted összekeverve véletlenszerűen, vagy tudatosan minden csapatnak vegyesen, minden típusból kiosztva. („Problémamegoldó”, „Együttműködő”, „Elemző”, „Támogató” stb…) Az egyenlő feltételek megteremtése érdekében az utóbbi az ideális.

2. „A nagy munkaerő piac”: Egy középre helyezett asztalon jól láthatóan fejjel felfelé, terítsd szét a KARAKTER kártyákat. Majd innen fognak egyszerre, “piacozós” jelleggel kedvükre válogatni a csapatok. Ez lényegesen játékosabb, intenzívebb és talán versenyhelyzetet is behozó gyakorlat az elsőhöz képest.

Kezdődhet a gyakorlat.

  • Létszámtól függően alkoss 3-5 fős csapatokat.
  • A csapatok találjanak ki egy fiktív startupot, adjanak neki nevet, és határozzák meg, hogy pontosan mi lesz a tevékenységi köre.
  • 1. kör: Gyűjtsék össze és írják le, hogy a sikeres működéshez milyen pozíciókra van szükségük. (kizárólag csak a pozíciókat szedjék össze)
  • 2. kör: Szedjék össze és listázzák ki a pozíciók mellé, hogy milyen feladatai lesznek az adott pozícióban lévő munkatársnak. Pozíciónként 4-6 feladatot írjanak.
  • 3. kör: Vizsgálják meg a pozíciók feladatait és hozzanak döntéseket, hogy az adott munkakörre melyik KARAKTER lenne a legalkalmasabb és ezt válasszák ki a “előszűrt jelentkezőkből/nagy munkaerő piacból”. A megfelelő választáshoz vegyék alapul a 12 KATEGÓRIÁT, ami a KARAKTEREK saját egyedi profilján található. Plusz információért, mindenképpen menjenek fel a www.kardosroland.hu/viadal-municio/kategoriak oldalra.
  • 4. kör: A csapatok prezentálják a többieknek, hogy hogyan állították össze induló vállalkozásukat, illetve röviden indokolják is meg, hogy az egyes pozíciókra, miért az adott KARAKTERT választották.

A feladatnak nincs egy tökéletes megoldása. A gyakorlat legfontosabb célja, hogy tudatosságot és felismeréseket eredményezzen a résztvevőkben. Értsék, hogy sokszínűek vagyunk, értsék, hogy mindenki másban kiváló, értsék, hogy a cégek és a munkavállalók ugyanolyan jól felfogott érdeke, hogy a megfelelő ember a megfelelő pozícióban dolgozzon.

Természetesen a nagykörös megosztás után reflektálj, adj visszajelzéseket, egészítsd ki, vagy mondj el törvényszerűségeket, amennyiben annak szerinted helye van.

 

7. VEZETŐ ÉS CSAPATA – „Mennyire passzolunk egymáshoz?”

Cél: Felmérni a csapat aktuális DISC tudását. Plusz további felismeréseket és megértéseket szerezzenek, hogy a különböző típusú vezetők a különböző összetételű csapatokkal hogyan jönnek ki. Lássák, hogy a különböző típusú vezetőknek különböző vezetői erősségeik vannak.

Célcsoport: Bármilyen szintű vezetői csapat

Résztvevők DISC tudásszintje: Minimum alap szintű DISC ismeret szükséges

Lebonyolítás: Kiscsoportos konstruktív feladatmegoldás (kis létszámú tréningen lehet egyéni feladat is)

Létszám: 4-16 fő (2-4 csoport 2-4 fővel)

Időigény: 30-45 perc

Jolly Joker kártya: Nem játszik

Gyakorlat menete:

Ennél a gyakorlatnál hasznos, ha a résztvevők legalább alap szinten ismerik a DISC módszertant.

  • Minden csapatnak adj egy előre kiválasztott KARAKTER kártyát, ebben a gyakorlatban ez lesz a vezető KARAKTERE.
  • Ezután adj a csapatoknak egységesen, tetszőleges darabszámú (5-10) KARAKTER kártyát, ők lesznek a vezető beosztottjai.
  • Feladat az, hogy a csapatok írják össze, hogy a vezető mennyire passzol az adott összetételű csapattal? Milyen kapcsolat és milyen konfliktushelyzetek várhatóak? Mindkét aspektusra legyél kíváncsi, listázzák ki a vezető és a csapat szempontjából is.
  • Most is 2-2 percben osszák meg egymással a gondolataikat.

TIPP:

A tanulás érdekében a folyamatba most is belenyúlhatsz. Például egy „Meggyőző” KARAKTER vezetőnek, adj egy túlnyomó részt „Meggyőző” KARAKTEREKBŐL álló csapatot, és tedd meg ennek az ellenkezőjét is, pl. egy „Elemző” vezetőnek, adj egy túlnyomó részt „Befolyásoló” KARAKTEREKBŐL álló csapatot. Így remekül kijönnek a tanulságok.

Természetesen a nagykörös megosztás után reflektálj, adj visszajelzéseket, egészítsd ki, vagy mondj el törvényszerűségeket, amennyiben annak szerinted helye van.

 

8. DISC AZ ÉRTÉKESÍTÉSBEN – “Hogyan adjunk el neki?”

Cél: Felmérni a csapat aktuális DISC tudását. Plusz további felismeréseket és megértéseket szerezzenek, hogy a különböző DISC profillal rendelkező ügyfeleknek mi a fontos, mi a belső mozgatórugójuk és hogyan érdemes nekik értékesíteni.

Célcsoport: Értékesítési, kereskedelmi és marketing csapat

Résztvevők DISC tudásszintje: Alap vagy haladó szintű DISC ismeret szükséges

Lebonyolítás: Kiscsoportos konstruktív feladatmegoldás (kis létszámú tréningen lehet egyéni feladat is)

Létszám: 4-16 fő (2-4 csoport 2-4 fővel)

Időigény: 30-45 perc (EXTRÁVAL akár 90 perc)

Jolly Joker kártya: Nem játszik

Gyakorlat menete:

Továbbra is a viadal muníció weboldal a segédlet a résztvevők számára.

  • Minden csapatnak adj egy előre kiválasztott KARAKTER kártyát. A feladatban ez lesz a VIP ügyfél KARAKTERE.
  • A csapatok alaposan beszéljék át, és állítsák össze a kommunikációs tervüket, találják ki az érvrendszerüket, meggyőzési stratégájukat. A feladatot nyugodtan építsék rá a saját termékükre vagy szolgáltatásukra, ha ez releváns.
  • Adj nekik támpontokat a vizsgálódáshoz: Mi az „ügyfél” belső mozgatórugója? Milyen szükségletei vagy félelmei vannak? Milyen kommunikációs stílust szeret? Milyen kommunikációs stílust kerülj vele szembe?
  • Ezt követően 2-2 perces prezentációk formájában nézzetek rá az eredményekre.

Itt is fontos, hogy tisztázzátok a résztvevőkkel a feladat megoldásának eredményeit, egészítsd ki a hallottakat, ha szükségét érzed.

EXTRA:

Amennyiben kommunikációs kompetenciát is fejlesztenél, csinálj belőle egy szituációs gyakorlatot. Kérd meg a csapatokat, hogy játsszák el az értékesítési helyzetet a megalkotott kommunikációs tervnek megfelelően. Ebben az esetben a trénernek, vagy valakinek a másik csapatokból kell eljátszani az ügyfelet. Itt az lenne a leghasznosabb, ha hiteles tudna lenni az ügyfél KARAKTER kártyájához.

Nagykörös megbeszélés és a tapasztalatok megosztása itt se maradjon el.

 

9. ÖNISMERETRE FEL – „Ássunk mélyebre!”

Cél: Önreflexiót végezzenek a résztvevők, mélyebben elgondolkodjanak önmagukon, és tudatosabban gondolják végig saját viselkedésüket

Célcsoport: 14-99 évig, bármilyen kisebb és nagyobb csapat, akár egy pár is

Résztvevők DISC tudása: Nem feltétel

Lebonyolítás: Páros beszélgetések, rapid randi

Létszám: 2-24 főig

Időigény: 90-120 perc

Jolly Joker kártya: Nem játszik

Gyakorlat menete:

Előkészületként a kis KATEGÓRIA kártyákat fényképezd vagy szkeneld be egyesével és illeszd be egy ppt-be. Ezeket egyesével fogod majd kivetíteni a páros beszélgetésekhez.

  • Minden résztvevő töltse ki a DISC tesztet, amit itt a weboldalon az exkluzív tartalom alatt, vagy az alábbi linken talál meg. www.kardosroland.hu/disc/ A végeredményt feltétlenül mentsék le a telefonjukra, mert ezzel fognak dolgozni a következőkben. (a kitöltés átlagosan 20 percet szokott igénybe venni)
  • Ezután vedd elő a paklit és mindenki keresse meg saját magát a Viadal kártyák közül. A tapasztalatok szerint ebben támogatásra lesz szükségük, nagy segítség, ha a kártyákat eleve csoportokba rendezve teszed az asztalra (Irányító, Meggyőző, Befolyásoló, stb.). Nagy valószínűséggel nem fognak találni pont ugyanolyan DISC profilú KARAKTERT, mint az övék. A feladathoz elegendő, ha a mintázata és a színek arányai a legközelebb állnak a saját profilukhoz.
  • Ha mindenki kezében ott van a saját KARAKTER kártyája, kérd meg őket, hogy az első beszélgetéshez válasszanak egy párt. Aztán a kivetítőn mutasd meg az első KATEGÓRIÁT, javaslom, hogy olvasd is fel nekik a tartalmat.
  • A párok mondjuk 2-2 percben beszélgessenek arról, hogy az adott KATEGÓRIA jellemvonásai mennyire illenek rájuk. Hozzanak bátran példákat az életből.
  • A kártyákon 12 KATEGÓRIA szerepel, vagyis ez a feladat 12 körből áll. Amennyiben a létszám megengedi, minden körben új partnerrel beszélgessenek, mint egy rapid randin. Egy párral is működik a feladat, ez esetben jó sok dolgot fognak megmutatni és megtudni a másikról.

TIPP:

A feladat befejeztével vezényelj le nagykörös megosztást az élményekről.

  • Hogy tetszett nektek a feladat?
  • Mi volt számotokra a leghasznosabb?
  • Mi volt számotokra a legérdekesebb?
  • Mi volt számotokra a legmeglepőbb?
  • Mi fogalmazódik meg bennetek a feladat végén?
  • Stb.

 

 

10. EZ ITT A TE GYAKORLATOD HELYE – „?”

Amennyiben sikerült kitalálnod és kidolgoznod egy izgalmas gyakorlatot, kérlek küldd el nekem a www.kapcsolat@temperare.hu címre, hogy ezáltal a kártyát még változatosabban tudják hasznosítani a szakemberek, kollégák!